Stort test- 11 frågor – Är du en sökmotoroptimerare?
I jakten på fler besökare slår allt fler knut på sig själv. Jag säger KISS, Keep It Simple, Silly! Med god sökmotoroptimering av innehållet på din hemsida kommer du långt. För att testa om du är en riktig sökmotoroptimerare har vi tagit fram ett högst ovetenskapligt test.
Test: Är du en sökmotoroptimerare?
Besvarara varje påstående med ett JA eller NEJ!
1. Innan du väljer ett sökord att sökoptimera en sida/artikel för så har du efterforskat i en sökordplanerare hur många sökningar som görs på nyckelordet varje månad?
2. Du har alltid med ditt nyckelord i rubriken?
3. Alla dina bilder är alt-taggade med fraser som innehåller ditt nyckelord?
4. Du har en lista med sökord som Google Adsense betalar högt för och optimerar dina sidor efter listan?
5. Du kollar hur många sökresultat som ett specifikt sökord genererar vid en sökning på Google?
6. Du väljer bara sökord som har få resultat vid sökning på Google?
7. Du följer din ranking på olika sökord dagligen på gserp.com?
8. Du anser dig vara en ganska skicklig sökmotoroptimerare?
9. Du kan innehållet i Google Handbok för Sökoptimering utantill?
10. Du försöker hålla dig uppdaterad om förändringar i Googles sökalgoritm?

Är du en sökmotoroptimerare? Foto Credit : Don Hankins
Resultat: Är du en sökoptimerare?
1 – 4 JA.
Du är troligtvis en novis i sammanhanget. Kanske du bara är lat eller så vill du faktiskt lära dig mer om SEO – sökmotoroptimering. Genom att studera alla våra artiklar om SEO kan du komma en bit på vägen till att bli en äkta sökmotoroptimrerare.
5 – 8 JA.
Du har hyfsad koll på vad sökoptimering innebär, men utan för den sakens skull vara besatt. Att driva trafik från Google är kanske inte ditt primära mål och du lägger därför inte mer energi på det än nödvändigt. Du är en medelgod sökmotoroptimerare.
9 – 10 JA.
Du är en tvättäkta sökoptimerare som tycker sökoptimering och trafik från Google är lika naturligt som att du andas luft. Kanske du till och med har för mycket fokus på att optimera innehållet för Google istället för att fokusera på läsvärdheten?